.

.

понеділок, 16 березня 2020 р.

Завдання для 10-А класу
 «Стилістичні засоби фонетики. Орфоепічні норми. М’який знак. Апостроф» Варант №1.
1.Апостроф ставиться

А перед я, ю, є, ї після літер б, п, в, м, ф, що позначають губні приголосні звуки,
якщо перед ними є інш
ий кореневий приголосний (крім р)
Б перед я, ю, є, ї після літер б, п, в, м, ф, що позначають губні приголосні звуки,
якщо перед ними немає іншого кореневого приголосного (крім р)
В перед я, ю, є після м’якого р на початку складу
Г після будь-якого приголосного перед я, ю, є, ї для позначення роздільної вимови 
2. Апостроф не ставиться

А після префіксів із кінцевим приголосним перед наступними і, е, а, о, у
Б після префіксів, що закінчуються на твердий приголосний, перед я, ю, є, ї
В після р у кінці складу перед я, ю, є, ї
Г не межі префікса і кореневого я, ю, є, ї в словах іншомовного походження
3. Яке з правил сформульовано некоректно? Апостроф уживається ...

А після к у слові Лук’ян та похідних від нього словах
Б у складних словах,
друга  частина   починається з я, ю, є, ї
В після б, п, в, м, ф перед я, ю, є, ї 
           Г після р перед я, ю, є, ї 



















4.Звук [д] є в кожномуслові рядка
Акладка, футболіст, город     Бведмідь, десять, джерело     Вбаскетбол, душа, дзвінок
Гподаток, дятел, звідти            Ддитина, боротьба, день
5.Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах рядка
Аму[..]рість, [..]жерельний, досві[..]          Бпі[..]бити, баске[..]бол, електропоїз[..]
Втиж[..]невий, водоспа[..], [..]алекоглядний         Гастерої[..], переїз[..]ний, [..]рібнесенький
Дпере[..]овсім, по[..]звонити, [..]ублікат
6. Однаковакількістьзвуків і букв у всіх словах рядка
Абоєць, вищість, зраджений              Бозброєння, воїнський, дзвінок
Вподвоєння, надзвуковий, мрія          Гєвробачення, гущавінь, осяяння
Двиявлення, відзвітувати, мелодія
7.Однакова кількістьзвуків і букв у всіх словах рядка
Ависаджують, зозулястий, перемивають       Бдзвонити, п’ятниць, український
Вйодистий, з’єднування, сьогодення              Гпідйомний, щебечуть, джміль
                                             Дпоходжає,щирість, їстоньки
8. Однаковакількістьзвуків і букв у всіх словах рядка
Ависаджують, зозулястий, перемивають         Бдзвонити, п’ятниць, український
Вйодистий, з’єднування, сьогодення                Гпідйомний, щебечуть, джміль
                                             Дпоходжає,щирість, їстоньки
9. У якому рядку допущена орфографічна помилка:
а) Мар’яна, дев’ять, Стеф’юк;            б) рум’яний, свято, цвях;    
в) п’явка, надвечір’я, міжбрів’я;        г) різдв’яний, торф’яний, міжгір’я?
10.  У якому рядку кожне слово пишеться з м’яким знаком:
а) черешен…ці, гіл…ці, кул…ці;          б) нен…ці, дон…ці, різ…бяр;        
в) брех…ня, брен…кати, блис…тіти;     г) бан…ці, склян…ці, баб…ці?
 10. Зазначте речення, у якому при перекладі з російської мови виділене слово слід написати з апострофом:
а) Торфяной дух разносился далеко;    
б) Праздничный концерт удался;         
в) Моряки остались довольны;
г) Пюре подали холодным.
11-12. Виконати фонетичний запис слів : висаджують, зозулястий

Немає коментарів:

Дописати коментар