.

.

понеділок, 16 березня 2020 р.

Завдання для 10-Б класу
Варіант № 1.
1. У якому рядку всі закінчення іменників у формі орудного відмінка написано правильно:
а) перемогою, надією, працею, їжою, сівбою;  б) хвилею, Марією, тишею, тривогою, душею;      в) новиною, вишнею, господинею, межою, пущою;   г) вдачою, домівкою, кручою, мрією, ґаздиньою?
2.У якому рядку закінчення іменників у формі родового відмінка однини записано правильно:
а) розуму, болю, виступу, поля, парламента; б) приятеля, туману, тижня, коридору, зошита;      в) кисню, Ватикану, вокзалу, трамвая, горизонту;    г) берегу, трикутника, вівторка, спирту, гектару?
3.У якому рядку закінчення іменників у формі кличного відмінка записано правильно:
а) Віталіє, Богдане, маляре, вчителю, тату;
б) Ганно, Маріє, земле, сестро, Миколе;
в) Соломіє, соколе, Іллє, діду, Геннадію;
г) батьківщино, крає, зірко, Наталю, мріє?
4. У якому рядку подано іменники тільки жіночого роду?
1. Соло, рагу, шасі, депо, таксі.   2. Канікули, Суми, Чернівці, стіл, друг.
3. Степ, кір, Сибір, біль, шимпанзе.    4. Місіс, путь, мадам, леді, Беатріче.
5. Суниця, сорока, поні, білуга, гусінь.
5. Скільки іменників у поданому тексті?
Вклонились греки звичаям тутешнім. Спитали греки, що це за ріка.
І сивий жрець вклонився низько теж їм, хоча дивився дуже звисока (Ліна Костенко).
6. У якому рядку невідмінювані іменники іншомов­ного походження тільки чоловічого роду?
1. Шимпанзе, фламінго, поні, зебу, маестро. 2. Місіс, леді, Бетті, фрау, кенгуру.
3. Бюро, журі, метро, какаду, Сахара. 4. Кашне, кіно, меню, Онтаріо (озеро), Сочі
5. Борнео (острів), Конго (річка), аташе, колібрі, цеце (муха).
7. Які з поданих у тексті іменників є абстрактними?
Біда цей шлях напровесні. Калюжі.   Хрумтить льодок. Пронизливі вітри.
8. Скільки іменників II відміни у поданому тексті?
Дорога і дорога лежить за гарбузами. І хтось до когось їде тим шляхом золотим. Остання в світі казка сидить під образами.  Навшпиньки виглядають жоржини через тин...
9.      Укажіть іменники, які належать до І відміни.
1. Обслуга. 2. Ворота. 3. Гість. 4. Квітка. 5. Сани. 6. Комерція. 7. Душа. 8. Любов. 9. Нечепура. 10. Сту­денти. 11. Села. 12. Земля. 13. Відлига. 14. Загадка.
10. Які з поданих іменників жіночого роду?
1. Синь. 2. Гілля. 3. Троянда. 4. Людство. 5. Лава. 6. Амплуа. 7. Чернівці. 8. Горошина. 9. Сумніви. 10. Вірність. 11. Весло. 12. Повінь. 13. Ранок. 14. Козир. 15. Бра.
11. Які з поданих іменників спільного роду?
Зайда. 2. Завідувач. 3. Завкафедри. 4. Староста. 5. Старшина. 6. Аташе. 7. Вовчище. 8. Вовченятко. 9. Сибір. 10. Архітектор.
12. Які з поданих іменників належать до твердої групи?
1. Мрія. 2. Лихо. 3. Депо. 4. Серце. 5. Шампунь. 6. Ра­дість. 7. Дівча. 8. Людство. 9. Столиця. 10. Троянди. 11. Обличчя. 12. Екзамен. 13. Фарба. 14. Молоко. 15. Чай

Варіант №2.
1.  Оберіть рядок, у якому правильно визначене закінчення поданих іменників у родовому відмінку однини: колектив, гурт, хор, оркестр:
а) закінчення -у мають іменники, що позначають збірні поняття;
б) закінчення -а мають іменники, що позначають сукупність предметів;
2.Оберіть рядок, у якому всі іменники у формі орудного відмінка записані правильно:
а) радістю, віссю, тінню, нехворощщю, височінню;
б) матір'ю, якістю, жовчю, подорожжю, ніччю;
в) верфю, сіллю, любов'ю, вістю, розкішшю;
г) повістю, Росю, кров'ю, пристрастю, пам'яттю.
3.(1) Проблема особистості віддавна є основою філософського пізнання. (2) Відомо, що немає двох однакових людей, кожен із нас неповторний. (3) На думку деяких науковців людина формується й розвивається відповідно до її вроджених якостей, здібностей, а соціальне оточення відіграє в цьому розвитку дуже незначну роль. (4) Натомість інші вчені вважають особистість деяким продуктом, цілком сформованим у процесі соціального розвитку.
У називному відмінку в тексті вжито слово
Апізнання       Боточення          Вроль          Гособистість
4. Укажіть, у якому рядку всі іменники мають чо­ловічий рід.
1. Суддя, надія, воля, Ілля, гілля.    2. Лоша, теля, зілля, дівча, пуща.
3. Дріб, край, кінь, біль, Сибір.   4. Честь, піч, ніч, шлях, доповідь. 5. Книга, душа, дорога, староста, голова.
5. Які з поданих у тексті іменників є конкретними?
Були поети й музиканти там,цвіли гірлянди преціозних дам.
6. Скільки іменників І відміни у поданому тексті?
Над шляхом, при долині, біля старого граба,де біла-біла хатка стоїть на самоті,живе там дід та баба, і курочка в них ряба,вона, мабуть, несе їм яєчка золоті (Ліна Костенко).
7. Які з поданих іменників належать до м'якої групи?
1. Арія. 2. Сіль. 3. Збіжжя. 4. Прикрість. 5. Путь. 6. Речення. 7. Пенсне. 8. Сани. 9. Родич. 10. Вісь. 11. Прик­рість. 12. Прикрощі. 13. Поле. 14. Легінь. 15. Край.
8. У якому радку іменники мають неоднаковий рід?
1. Біль, цвіль, туш, кріль, кужіль. 2. Промінь, степ, Дніпро, абажур, цегляр.3. Узбережжя, обличчя, зілля, життя, знання. 4. Цікавість, радість, розповідь, нехворощ.
9. Укажіть іменники, які не належать до жодної відміни.
1. Коцюбинський. 2. Наречений. 3. Повінь. 4. Вічність. 5. Таксі. 6. Путь. 7. Сибір. 8. Молода. 9. Староста. 10. Розкіш. 11. Біленко (жіноче прізвище). 12. Івасі. 13. Люд. 14. Карпати. 15. Посивілий.
10. Які з поданих іменникових словоформ ненорма­тивні?
1. Любовей. 2. Житей. 3. Ручима. 4. Піль. 5. Полів. 6. Тунелей. 7. Воротами. 8. Ніжностею. 9. Статтей. 10. Статів. 11. Щоків. 12. Щок. 13. Прикрощей. 14. Дверів.
11. Укажіть іменники, які вживаються лише у формі однини.
1. Зошит. 2. Меблі. 3. Мужність. 4. Олівець. 5. Заздрощі. 6. Окуляри. 7. Молодь. 8. Юність. 9. Гордощі. 10. Карпати. 11. Дітвора. 12. Зустріч. 13. Розвиток. 14. Туга. 12.Визначте синтаксичну функцію іменника.

Немає коментарів:

Дописати коментар